
Google Data Studio: The Pros & Cons
Afgelopen oktober schreef ik een blog voor webanalisten.nl over de lancering van Google Data Studio op 28 september 2016. Een van de nadelen van Google Data Studio tot nu toe was het beperkte aantal rapporten dat je in de gratis versie van Google Data Studio mag aanmaken. Vorige week bracht... » Lees meer van 'Google Data Studio: The Pros & Cons'

Review open source A/B Testing framework Wasabi
Ondanks dat A/B testing tegenwoordig een standaard methode is bij marktonderzoek zijn er nog weinig open source platformen die deze functionaliteit aanbieden. Maar afgelopen jaar kondigde softwarebedrijf Intuit aan dat ze hun real-time, enterprise-grade A/B Testing platform genaamd Wasabi open source gingen maken. Intuit Inc. ontwikkelt en verkoopt financiële, boekhoudkundige... » Lees meer van 'Review open source A/B Testing framework Wasabi'

Pas op voor de Simpson’s Paradox!
Waarom je de bezoekersverdeling van een A/B-test niet tussendoor mag aanpassen
Bij het horen van de term Simpson’s Paradox is er een grote kans dat je direct denkt aan de Tv-serie over de gele lompe goedzak met weinig herseninhoud en een continue hunkering naar Duff bier en donuts. Maar dat is helaas... » Lees meer van 'Pas op voor de Simpson’s Paradox!'

Data: kwaliteit of kwantiteit?
Als je kijkt naar hoe bedrijven hun marketingcampagnes opzetten, dan zie je dat datakwantiteit als iets goeds gezien wordt. Een boel verkeer - goed. Virale posts zijn de heilige graal: ze genereren duizenden page views per uur. Likes en shares - hoe meer hoe beter.
En uit al dit verkeer en... » Lees meer van 'Data: kwaliteit of kwantiteit?'

Waarom je data kwaliteit slecht is | verslag Digital Analytics congres
Woensdag 12 oktober was het Digital Analytics congres in het Media Plaza Utrecht georganiseerd door de MOA (Center for Information Based Decision Making & Marketing Research). Het was een dag vol interessante nationale en internationale sprekers en een aantal mooie business cases van Nederlandse spelers. Het meest besproken onderwerp van... » Lees meer van 'Waarom je data kwaliteit slecht is | verslag Digital Analytics congres'

Google lanceert Google Optimize, Data Studio en Session Quality Score
Google heeft op 28 september jl. de gratis versie van Google Optimize, Google Data Studio en de Session Quality Score als metric binnen Google Analytics gelanceerd. Lees hier het bericht van Google met de aankondiging.
Google Optimize
Na eerder al de enterprise / betaalde variant van Google Optimize - binnen de Google 360 Suite... » Lees meer van 'Google lanceert Google Optimize, Data Studio en Session Quality Score'

6 belangrijke datapunten om van je klanten te registreren
Klantendata is een van de belangrijkste onderdelen van het succes van je organisatie. Als je niet al een customer relationship management (CRM) platform gebruikt, dan is vandaag een mooie dag om te beginnen! Maar wat voor een soort data zou je moeten verzamelen? En hoe verzamel je het? In dit artikel voor... » Lees meer van '6 belangrijke datapunten om van je klanten te registreren'

Onmisbare tool: zoekanalyse
Zoekanalyse is een hele handige tool die het werk van een webmaster ondersteunt met relevante informatie. In dit artikel lees je alles over het hoe en waarom van deze tool in de Google Search Console en waarom deze de analyse van je website gemakkelijker maakt.
Op 25 maart werd dan eindelijk... » Lees meer van 'Onmisbare tool: zoekanalyse'