
James Williams @ Conversion Hotel
James Williams is promovendus bij het Oxford Internet Institute. In zijn onderzoek focust hij zich op de filosofie en ethiek van aandacht en verleiding en hoe deze in relatie staan tot technologisch design. Williams is medeoprichter van ‘Time Well Spent’, een campagne met als doel meer te respect te creëren... » Lees meer van 'James Williams @ Conversion Hotel'

Amy Harrison @ Conversion Hotel
Amy Harrison is copywriter, content trainer en eigenares van Write With Influence: een online informatiebron die bedrijfseigenaren leert hoe ze sneller en beter marketing content kunnen schrijven. Naast Write With Influence is ze de host van AmyTV (een online sketch comedy show over copywriting) en spreekt ze regelmatig op internationale... » Lees meer van 'Amy Harrison @ Conversion Hotel'

Jono Alderson @ Conversion Hotel
Jono Alderson is een digital strategist, marketing technologist en een full-stack developer. Hij helpt bedrijven om betere digitale strategieën te ontwikkelen en hun marketing te verbeteren. Hij combineert zijn kennis van consumentengedrag en -voorkeuren met opkomende digitale technologieën en moderne marketingtechnieken. Hij heeft meer dan 10 jaar ervaring in digitale... » Lees meer van 'Jono Alderson @ Conversion Hotel'

Ben Ambridge @ Conversion Hotel
Ben Ambridge is Reader in de Psychologie aan de Universiteit van Liverpool en leidt de psychologie afdeling van Endless Gain. Zijn eerste boek, Psy-Q: You know your IQ – now test your psychological intelligence, is vertaald in 15 talen wereldwijd en zijn TED talk over The Top 10 Myths of... » Lees meer van 'Ben Ambridge @ Conversion Hotel'

Facial Distraction
Tegenwoordig heeft vrijwel iedere website enkele foto’s van mensen prominent op een pagina staan. Het liefst een lachende, knappe man of vrouw die bijzonder blij is met het product of service welke wordt aangeprezen op de website. Hartstikke leuk, maar wat hebben die gezichten voor invloed op de bezoekers?
Wanneer we... » Lees meer van 'Facial Distraction'

Jeffrey Eisenberg @ Conversion Hotel
Jeffrey Eisenberg is de CEO van BuyerLegends.com, een bedrijf dat ondernemers leert hoe ze een customer-centered en data-driven customer experience design ontwikkelen door middel van narratief. Naast het zijn van CEO, is Eisenberg een erkende autoriteit en pionier op het gebied van Internet Marketing Strategie; het verbeteren van online conversie... » Lees meer van 'Jeffrey Eisenberg @ Conversion Hotel'

Forer Effect
"We herkennen onszelf gemakkelijk in vage, overwegend positieve en gegeneraliseerde persoonlijkheidsbeschrijvingen"
Het Forer Effect (ook wel Barnum-effect genoemd) beschrijft onze neiging om de accuraatheid van persoonlijkheidsbeschrijvingen toe te wijden aan ons eigen karakter, alsof ze speciaal voor ons geschreven zijn. In werkelijkheid zijn deze beschrijvingen echter vaag, overwegend positief en erg... » Lees meer van 'Forer Effect'
Attentional bias
“We leggen de nadruk op emotioneel dominante stimuli”
De attentional bias is onze neiging om bij het maken van beslissingen meer aandacht te besteden aan emotioneel dominante stimuli en om andere relevante data te negeren (Bar-Haim et al., 2007). Hoe meer ons iets emotioneel raakt, hoe meer aandacht we eraan besteden.... » Lees meer van 'Attentional bias'