Forer Effect

"We herkennen onszelf gemakkelijk in vage, overwegend positieve en gegeneraliseerde persoonlijkheidsbeschrijvingen" Het Forer Effect (ook wel Barnum-effect genoemd) beschrijft onze neiging om de accuraatheid van persoonlijkheidsbeschrijvingen toe te wijden aan ons eigen karakter, alsof ze speciaal voor ons geschreven zijn. In werkelijkheid zijn deze beschrijvingen echter vaag, overwegend positief en erg... » Lees meer van 'Forer Effect'

Maak van de winkelwagenverlater een klant – incl. prakijkcase

Veel webshopbezoekers leggen wat in het winkelwagentje en vertrekken zonder af te rekenen. Gaat er iets finaal mis of kan het ook een andere reden hebben? Uit onderzoeken blijkt dat veel winkelwagenverlaters dit doen omdat zij nog in de oriëntatiefase zitten en even over hun potentiële aankoop willen nadenken. Met... » Lees meer van 'Maak van de winkelwagenverlater een klant – incl. prakijkcase'

4 dingen die uit je ‘add-to-cart rates’ kunt leren

'Add-to-cart rates' is het percentage bezoekers van een website dat een product toevoegt aan het winkelwagentje. Deze prestatie-indicator is ook vaak nauw verbonden met de bounce rate, het aantal bezoekers dat een website verlaten na slechts één pagina gezien te hebben, en 'cart completion', het percentage bezoekers dat een winkelwagentje afrekent. Elk van deze... » Lees meer van '4 dingen die uit je ‘add-to-cart rates’ kunt leren'

8 gratis online marketing tools die elke onderneming van pas komen

Tools zijn onmisbaar bij het opzetten en uitvoeren van campagnes. Hierom worden talloze tools aangeboden en kan het soms een uitdaging zijn om de juiste te kiezen. Daarnaast hangt er regelmatig een prijskaartje aan de hulpprogramma’s, waardoor dit niet altijd even gunstig uitkomt voor je ROI. Vorige week bracht MOZ een artikel... » Lees meer van '8 gratis online marketing tools die elke onderneming van pas komen'

Basisregels voor online personalisatie

Maar liefst 84 procent van de organisaties waar A/B-testen wordt gecombineerd met personalisatie verbetert zijn conversiepercentage, volgens het meest recente Conversion Study Report van E-consultancy (2015, N=905). Wil je ook met succes online personaliseren, pas dan vier basisregels toe. Dit artikel is geschreven door Ton Wesseling voor Twinkle - vakblad voor Ecommerce Een bedrijf... » Lees meer van 'Basisregels voor online personalisatie'

Vijf conversietips die morgen al direct inzetbaar zijn

Het zit ‘m vaak in de kleine dingen. Handigheidjes aanbrengen in content, afbeeldingen en buttons kunnen een wereld van verschil maken. Weinig moeite, groot verschil. Deze vijf tips kun jij morgen al direct inzetten om snel optimalisatieslagen te maken. Dit artikel is eerder verschenen in Twinkle magazine 2016, de april editie. 1.... » Lees meer van 'Vijf conversietips die morgen al direct inzetbaar zijn'