Optimalisatie abnamro.nl: leenvormen overzichtspagina

Welkom bij het volgende kijkje in de keuken. Bij ABN AMRO zijn er een aantal leenvormen, die je online kunt aanvragen. Een belangrijke startpagina voor klanten die hiernaar zoeken is de overzichtspagina met leenvormen. We vroegen ons af of we de huidige pagina konden verbeteren. Huidige pagina Uit eerdere testen kwam naar... » Lees meer van 'Optimalisatie abnamro.nl: leenvormen overzichtspagina'

´Verhaal formulieren´: ruim 25% meer conversie!

Wanneer online formulieren, in plaats van de gebruikelijke verticale rij van velden, gepresenteerd worden als een ´verhaal formulier´, levert dat een een 25% tot wel 40% hogere conversie op. Wat is een verhaal formulier? Waarschijnlijk vraag je je af wat nu precies een ´verhalen formulier´ is. Vandaar bovenstaand voorbeeld van Owe.to,... » Lees meer van '´Verhaal formulieren´: ruim 25% meer conversie!'

Weten is Meten – praktijkvoorbeelden

Het aantal tools en technieken dat het leven van een online marketeer makkelijker maakt neemt gestaag toe: A/B testen, mulitvariate testing, behavioural targetting, retargetting, engagement mapping, 101 webanalyticspakketten (die helaas nog niet zover zijn als Dennis Mortensen wil). Maar wat nog achterblijft imho zijn de onderliggende theorieën die het gebruik... » Lees meer van 'Weten is Meten – praktijkvoorbeelden'

Inspelen op bezoekgedrag bij Agis zorgverzekeringen

Op 9 december vond er een Web Aanalytics Wednesday plaats in Amsterdam. Een van de sprekers was Robin van Muijen, webanalist bij Agis Zorgverzekeringen. Hij gaf een interessante presentatie over hoe Agis op haar website en daarbuiten gebruik maakt van de opgebouwde klantkennis. Targeting op de homepage Robin begon zijn verhaal met het... » Lees meer van 'Inspelen op bezoekgedrag bij Agis zorgverzekeringen'

Webanalytics organisatie bij uitgevers: Telegraaf

Vorige week woensdag vond er weer een web analytics wednesday plaats bij dit maal de plezierige ruimte op de 10e etage bij Lost Boys. Namens Telegraaf betrad Bertwin Menninga, webanalist , het podium. Hij vertelde over de implementatie van een centrale webanalytics tool (Omniture Sitecatalyst) voor alle online Telegraaf titels... » Lees meer van 'Webanalytics organisatie bij uitgevers: Telegraaf'