Targetoptimalisatie; doorgefokte conversie optimalisatie

Veel targeting systemen zijn er om gebruikers een (next) best offer te geven. Op basis van bezoekgedrag eventueel aangevuld met profiel en productdata wordt er berekend in welk product de gebruiker het meest geïnteresseerd is. Of eigenlijk: welk product we het best kunnen gaan aanbieden aan de gebruiker, om maar... » Lees meer van 'Targetoptimalisatie; doorgefokte conversie optimalisatie'

Terugkijken op het Webanalytics jaar 2010 (en alvast een beetje vooruit kijken)

Op de valreep van 2010 nog een overzicht van het voorbije Webanalytics jaar. Ik vond inspiratie in het artikel van Garry Przyklenk op SearchEngineWatch.com. Een goede terugblik op een bewogen analytics jaar. Przyklenk vergeet in mijn ogen echter enkele belangrijke zaken te benoemen. Vandaar hieronder een aanvulling; mijn terugblik op 2010. 1. Webanalyse... » Lees meer van 'Terugkijken op het Webanalytics jaar 2010 (en alvast een beetje vooruit kijken)'

Google Analytics introduceert Major Contributors

Vorige week heeft Google Analytics op de Ad Tech in New York een nieuwe functionaliteit gelanceerd; Major Contributors. Deze nieuwe feature is een uitbreiding van de bestaande ´Custom Alert´ (aangepaste meldingen) functie in Google Analytics. Custom Alerts is een functionaliteit die al enige tijd bestaat in Google Analytics. Hiermee kun je meldingen ontvangen... » Lees meer van 'Google Analytics introduceert Major Contributors'

Conversie attributie? Vet gaaf! Nu ook in Google Analytics.

Conversie attributie is een hot topic. Dat bleek wel uit de zaal waarin Mark Hoebe (Netsociety) zijn praatje tijdens de Google Analytics User Conference hield. Deze zaal was goed gevuld, zelfs zo goed, dat er stoelen bij moesten. Voor de mensen die denken 'conversie attributie wtf?', conversie attributie betekent het... » Lees meer van 'Conversie attributie? Vet gaaf! Nu ook in Google Analytics.'
Pagina 9 van 14« Eerste...7891011...Laatste »