Voldoet Google Analytics eigenlijk wel aan je analyse wensen?

Afgelopen week kwam ik een interessant onderzoek tegen door Econsultancy. Een onderzoek met de titel ‘Online Measurement and Strategy 2011’, uitgevoerd onder 800 bedrijven, waarvan 66% afkomstig uit de UK, 15% van het Europese vastenland en 10% uit de USA. Naast een aantal open deuren (het aantal bedrijven dat... » Lees meer van 'Voldoet Google Analytics eigenlijk wel aan je analyse wensen?'

Targetoptimalisatie; doorgefokte conversie optimalisatie

Veel targeting systemen zijn er om gebruikers een (next) best offer te geven. Op basis van bezoekgedrag eventueel aangevuld met profiel en productdata wordt er berekend in welk product de gebruiker het meest geïnteresseerd is. Of eigenlijk: welk product we het best kunnen gaan aanbieden aan de gebruiker, om maar... » Lees meer van 'Targetoptimalisatie; doorgefokte conversie optimalisatie'

Terugkijken op het Webanalytics jaar 2010 (en alvast een beetje vooruit kijken)

Op de valreep van 2010 nog een overzicht van het voorbije Webanalytics jaar. Ik vond inspiratie in het artikel van Garry Przyklenk op SearchEngineWatch.com. Een goede terugblik op een bewogen analytics jaar. Przyklenk vergeet in mijn ogen echter enkele belangrijke zaken te benoemen. Vandaar hieronder een aanvulling; mijn terugblik op 2010. 1. Webanalyse... » Lees meer van 'Terugkijken op het Webanalytics jaar 2010 (en alvast een beetje vooruit kijken)'

Google Analytics introduceert Major Contributors

Vorige week heeft Google Analytics op de Ad Tech in New York een nieuwe functionaliteit gelanceerd; Major Contributors. Deze nieuwe feature is een uitbreiding van de bestaande ´Custom Alert´ (aangepaste meldingen) functie in Google Analytics. Custom Alerts is een functionaliteit die al enige tijd bestaat in Google Analytics. Hiermee kun je meldingen ontvangen... » Lees meer van 'Google Analytics introduceert Major Contributors'