Het effect van het gebruik van online kortingsbonnen en –vouchercodes

In september publiceerde onderzoeksbureau Forrester een rapport over het gebruik en succes van online kortingscodes of –vouchers.

In 2005 maakte 12% van de Amerikaanse huishoudens wel eens gebruik van online kortingscodes. In 2011 is dat aantal gestegen naar 22%. Online kortingsvouchers worden steeds vaker ingezet als verkooptool. De vraag is echter: zorgen online kortingscodes voor stijgende verkopen?

Forrester deed onderzoek onder ruim 500 US-georiënteerde coupon-gebruikers en interviewde 5 eCommerce managers van grote Amerikaanse bedrijven die verantwoordelijk zijn voor het inzetten van coupon-acties.
De onderzoeksvragen waren erop gericht om te achterhalen of het gebruik van online kortingscodes zorgde voor een stijging in de conversie, voor afname in het ‘achterlaten van een gevulde winkelwagen’ en of er effect zichtbaar was in de klantloyaliteit en het bedrijfsimago.

De volgende 3 key findings kwamen naar voren:

  1. Gebruik van kortingscode en –coupons zorgt voor nieuwe gebruikers en verhoogt de uitgaven van de huidige gebruikers.
  2. Gebruik van kortingscode en –coupons zorgt voor hogere conversie aantallen, reduceert het achterlaten van de online winkelwagen en zorgt voor een positieve invloed op het merk en de loyaliteit hieraan.
  3. Website bezoekers die gebruik maken van online coupon-acties zijn waardevolle klanten: ze geven meer geld uit, doen meer aankopen en reageren positiever op dit soort acties dan andere bezoekers.
Rapport downloaden »

Reacties (3) Schrijf een reactie

  1. “Gebruik van kortingscode en –coupons zorgt voor nieuwe gebruikers en verhoogd de uitgaven van de huidige gebruikers.”

    Verhoogt met een t ….

    Beantwoord

  2. De resultaten zijn gebaseerd op een enquête onder 500 gebruikers en 5 interviews met webshop managers. Ik heb grote twijfels over dit onderzoek, liever had ik resultaten op basis van een meting gezien.

    Beantwoord

  3. Ik heb ook zo m’n twijfels… Sowieso al met Amerikaanse onderzoeken over de Amerikaanse markt. Mijn ervaring is dat de conversie al in de pijplijn zat en mensen op het laatste moment nog een code zoeken om extra voordeel te krijgen… verder vermoed ik dat kortingscode instroom minder lang beklijfd en de volgende x weer alleen voor de prijs gaat en heel makkelijk switched van product dan wel brand..

    Beantwoord

Geef een reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *.