Uitgelicht bericht

CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)

Lukas Vermeer, director of experimentation bij Booking.com, presenteerde tijdens CH2019 over de truc voor het doen van betere experimenten, namelijk sample ratio mismatch (SRM).  Bij een sample ratio mismatch komt de steekproefverhouding niet overeen met het ontwerp van een experiment. De verdeling tussen control en variant is nooit exact 50/50 en... » Lees meer van 'CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)'

Let op de klant, niet op de sessie

Een online-aankoop is vaak het resultaat van een aantal bezoeken aan de website. Meerdere onlinemarketinginstrumenten spelen daarbij een rol. De kosten van onlinemarketing moeten daarom op klantniveau worden bepaald en niet op sessieniveau. Voorbeeld: Bij het surfen op internet stuit u op een banner van Transavia.com waarbij aanbiedingen voor vluchten naar... » Lees meer van 'Let op de klant, niet op de sessie'

Tip: Hoe ga je om met afbeeldingen van gebruikers?

Een boost van 147% op de verkoop. Oké, duidelijk, afbeeldingen hebben invloed op conversie. Linda Bustos heeft op Get Elastic een leuke serie van artikelen geschreven over het effect van afbeeldingen op e-commerce sites. Ik zal deel 3 behandelen: het effect van customer submitted afbeeldingen op je e-commerce site. Afbeeldingen van... » Lees meer van 'Tip: Hoe ga je om met afbeeldingen van gebruikers?'

Gebruik personalisatie mogelijkheden niet onnodig!

We slaan steeds meer persoonlijke informatie op van onze website bezoekers, onze klanten. We weten waar ze vandaan kwamen, welke zoekwoorden werden gebruikt, welke pagina's worden bekeken en hoe lang, wat er wordt getypt in input velden en zodra men klant is / zich heeft geregegistreerd, ook veel persoonsgegevens. Targeting... » Lees meer van 'Gebruik personalisatie mogelijkheden niet onnodig!'