Uitgelicht bericht

Experimentation Culture Awards – online event

Tijdens #CH2019 waren er vele discussies over het belang van een experimenteercultuur en -mindset binnen organisaties. Ons werk bestaat niet enkel uit het doen van een experiment, maar het gaat vooral over het verbeteren van het proces, structuur, betrouwbaarheid, democratisering en motivatie voor experimenten en datagedreven besluitvorming. Wij zijn benieuwd hoe... » Lees meer van 'Experimentation Culture Awards – online event'

Webshop conversie benchmark gegevens per branche

Nadat er op webanalisten.nl al eerder aandacht werd gegeven aan de webshop conversie rapportages van Coremetrics en de top 10 best converterende webshops volgens Nielsen Netratings ben ik nu eens een andere bekende ecommerce benchmark rapportage ingedoken. Wekelijks update webanalytics leverancier Fireclick haar key metric ecommerce index. Per branche geven... » Lees meer van 'Webshop conversie benchmark gegevens per branche'

Kiezen van een artikel voor publicatie tijdschrift Twinkle (1)

Zoals eerder aangekondigd werkt webanalisten.nl samen met hét tijdschrift voor ecommerce Twinkle. Maandelijks zal in dit tijdschrift een artikel worden geplaatst waarvan de content afkomstig is van deze website. De deadline voor het opleveren van het Twinkle artikel is volgende week, dus tijd om te gaan bepalen welk artikel vanaf... » Lees meer van 'Kiezen van een artikel voor publicatie tijdschrift Twinkle (1)'

Mobile Web Analytics

Mobiel internet groeit sterk in Nederland. Zo´n 1,6 miljoen gebruikers surfen één of meerdere keren per maand over het mobiele web. De groei van het aantal mobiele surfers is zo'n 30% tot 40% per jaar. Desondanks blijkt de kwaliteit en het aanbod van mobiele websites nog wisselend, waarmee sommige exploitanten... » Lees meer van 'Mobile Web Analytics'

Webanalisten.nl: tweede inside update

In dit artikel een overzicht van de cijfers van webanalisten.nl over de afgelopen 3 weken. Marketingfacts.nl samenwerking / cijfers: Het eerste samenvattingsartikel op marketingfacts.nl is vorige week verschenen: Dit artikel deed het meteen goed (top 3 marketingfacts.nl artikelen afgelopen week!), is (tot op heden) 1667 maal bekeken en leverde 419 bezoeken op naar... » Lees meer van 'Webanalisten.nl: tweede inside update'

Let op de klant, niet op de sessie

Een online-aankoop is vaak het resultaat van een aantal bezoeken aan de website. Meerdere onlinemarketinginstrumenten spelen daarbij een rol. De kosten van onlinemarketing moeten daarom op klantniveau worden bepaald en niet op sessieniveau. Voorbeeld: Bij het surfen op internet stuit u op een banner van Transavia.com waarbij aanbiedingen voor vluchten naar... » Lees meer van 'Let op de klant, niet op de sessie'