Uitgelicht bericht

Tips voor de beste dashboards in jouw organisatie

Datagedreven marketeers kunnen niet zonder cijfers. Wat is de conversie van deze campagne? Hoe doen de verschillende categorieën het? En zien we voldoende klantretentie? Daar kijken we wekelijks of zelfs nog vaker naar. Maar ben je ook in staat collega’s op een goede manier van informatie te voorzien? En doe... » Lees meer van 'Tips voor de beste dashboards in jouw organisatie'

Veranderingen die we kunnen verwachten nu big data analytics echt groot wordt

We bevinden ons in het midden van een enorme toename in het gebruik van big data. Het aantal bedrijven, organisaties en instituten die nu big data oplossingen gebruiken is de laatste jaren explosief gestegen, net als de hoeveelheid data die verzameld is. Volgens sommige schattingen wordt er iedere dat meer... » Lees meer van 'Veranderingen die we kunnen verwachten nu big data analytics echt groot wordt'

5 manieren waarop user content bij kan dragen aan SEO

Wanneer je veel met user-generated content werkt, dan kan deze eindeloze stroom aan woorden, zinnen en teksten nog wel eens overweldigend zijn. Met 17 miljoen mensen in Nederland, zijn er ook 17 miljoen verschillende schrijfstijlen. Een nachtmerrie voor zoekmachine-optimalisatie, zou je denken. Maar al deze verschillende schrijfstijlen, interpretaties, spellingen en woordkeuzes komen ook terug... » Lees meer van '5 manieren waarop user content bij kan dragen aan SEO'

Emerce Conversion op 21 april in Amsterdam (+vrijkaarten!)

Emerce Conversion is het grootste Nederlandse congres op het gebied van conversie-optimalisatie. Op dinsdag 21 april 2016 vindt de zevende editie plaats in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Emerce Conversion is onderdeel van Conversion Week. Emerce Conversion: betere Conversie in één dag! Emerce Conversion is het grootste Nederlandse congres op het gebied... » Lees meer van 'Emerce Conversion op 21 april in Amsterdam (+vrijkaarten!)'
trends in data

5 tips om meer waarde uit je business data te halen

Net als de verbeteringen aan je mobiele telefoon, maken ook veel van de  marketing tools, CRMs, email marketing platforms, etc. veranderingen die leiden tot meer mogelijkheden en meer data. Daniel Laws schreef daarom voor Web Analytics World deze 5 tips om meer waarde uit je business data te halen. 1. Herzie je dataverzameling, veiligheidsinstellingen... » Lees meer van '5 tips om meer waarde uit je business data te halen'

Segmenteren & personaliseren: hoe ver ga je? #DDTT 6

Wat doe je als een A/B test goed uitpakt voor je nieuwe bezoekers, maar niet voor bezoekers die vaker terugkomen op je site? Segmenteren is een onmisbaar onderdeel van webanalytics, maar zorgt in de praktijk ook voor de nodige hoofdbrekens. Segmenten zijn niet altijd makkelijk van elkaar te onderscheiden (vertonen overlap)... » Lees meer van 'Segmenteren & personaliseren: hoe ver ga je? #DDTT 6'
Tip 9 - snelkoppeling aanmaken

10 Tips om de ROI uit Google Analytics Analyses te Verdubbelen

Het is eenvoudig te verdwalen in de Google Analytics omgeving. Met letterlijk honderden mogelijkheden, hoe besteed je je tijd het meest effectief? In deze blogpost geef ik je 10 tips om het rendement uit je Google Analytics activiteiten drastisch te verhogen. Tip 1: Pre-selecteer favoriete dataweergaves Dit is een must wanneer je toegang hebt... » Lees meer van '10 Tips om de ROI uit Google Analytics Analyses te Verdubbelen'

Dit is wat je wilt weten over Data Management Platformen

Eerder schreef ik over data management platformen (DMP's), en hoe DMP's het contact met je bezoekers kan verbeteren en je conversie kan verhogen. Relay42 is een bekende DMP-leverancier. Eén van de oprichters van Relay42, Tomas Salfischberger, heb ik onlangs geïnterviewd over hun bedrijf en natuurlijk: over data management platformen. In... » Lees meer van 'Dit is wat je wilt weten over Data Management Platformen'

Gratis webinars over de toekomst van data analyse

Afgelopen dinsdag organiseerde webanalisten.nl de 6e Digital Data Tips Tuesday in Dauphine te Amsterdam. Het thema van deze geslaagde meetup was Data & Customer Experience. 100 analytics en optimalisatie managers en specialisten luisterden naar presentaties van Conrad en ING en daarnaast gaf ook Spencer Altman van Webtrekk zijn visie op... » Lees meer van 'Gratis webinars over de toekomst van data analyse'