Uitgelicht bericht

CH2019: The Conference formerly known as Conversion Hotel

Voor het 6e jaar op rij organiseert Webanalisten.nl op 22, 23 en 24 november 2019 het welbekende Conversion Hotel op het prachtige eiland Texel. Hét evenement waar iedereen in de optimalisatiewereld maanden naar uitkijkt. CH2019: The Conference formerly known as... Conversion Hotel is een volledig Engels gesproken conferentie over online optimalisatie. Een weekend dat voor iedereen,... » Lees meer van 'CH2019: The Conference formerly known as Conversion Hotel'

5 conversieleugens waar je voor op moet passen

Of het nu zo gekomen is door gladde verkooppraatjes of experts die het allemaal iets te goed weten, bepaalde 'kennis' over conversie optimalisatie is niet helemaal betrouwbaar. Daarom deelt Amy African van Eight by Eight deze 5 conversieleugens waar je voor op moet passen. Leugen #1 Het verbeteren van conversie begint met het testen van... » Lees meer van '5 conversieleugens waar je voor op moet passen'
experiencing vs remembering

Het geheim voor tevreden klanten, terugkerende klanten en ambassadeurs

Verhalen worden gemaakt door de herinneringen die we tot ons hebben genomen. Ook verhalen die we verzinnen, om welke reden dan ook, komen uit deze herinneringen. Veranderingen, hoogtepunten en eindes maken het verhaal. Het einde van een ervaring is het allerbelangrijkste, het domineert de herinnering. Zo wordt een ervaring een... » Lees meer van 'Het geheim voor tevreden klanten, terugkerende klanten en ambassadeurs'

De gouden conversiegrens

Alle grote e-commerce spelers hebben een conversie optimalisatie programma. Zij A/B-testen continu aanpassingen aan hun websites en apps. Het doel hierbij is enerzijds de conversie direct te verbeteren en anderzijds te leren welk soort interactie met bezoekers wel effectief is en welke niet. De grote e-commerce spelers hebben veel bezoekers, veel... » Lees meer van 'De gouden conversiegrens'

4 manieren om je nieuwsbrief minder vervelend te maken

Je e-mail marketinginspanningen hebben misschien een positieve invloed op sommige van je abonnees, maar kan net zo goed vervelend zijn voor anderen. Jim Davidson deelt daarom op Clickz 4 manieren om je nieuwsbrief minder vervelend te maken. Een volle inbox is geen lange-termijn plan We kennen allemaal de strategie van "stuur meer e-mail, verdien meer... » Lees meer van '4 manieren om je nieuwsbrief minder vervelend te maken'
Mobiel frustratie

Waarom converteert mobiel niet? Discussieer mee

Een vaak genoemd antwoord is: 'Mobiele bezoekers zijn vaak oriënterende bezoekers en hebben daarom een lagere koopintentie.' Dit is klinkklare onzin. Het beschrijft de situatie, maar het is verre van een verklaring voor dit gedrag. Wat is dan de reden dat mobiel niet (goed) converteert? Mobiele behoeftes 'Mobiele bezoekers zijn oriënterende bezoekers.'... » Lees meer van 'Waarom converteert mobiel niet? Discussieer mee'

Vacature voor Webanalist bij Mirabeau Amsterdam

Het leven van een webanalist bij Mirabeau: Als webanalist maak je onderdeel uit van Mirabeau Insights. Dit team bestaat uit 5 mensen, waarvan een vacature. Jouw teamleaden zijn twee webanalisten en twee user experience researchers die werken vanuit de visie om kwantitatief en kwalitatief onderzoek te combineren. Je hebt een visie... » Lees meer van 'Vacature voor Webanalist bij Mirabeau Amsterdam'

Hoe converteer je SEO verkeer?

Voor veel websites is organisch zoekmachine verkeer, dus bezoekers afkomstig van zoekmachines zoals Google, het meest winstgevende verkeer. Toch zien we in veel zoekmachine- en conversie-optimalisatie trajecten nog maar weinig synergie tussen SEO en CRO (Conversion Rate Optimization, conversie optimalisatie). Bij SEO wordt vaak vooral aandacht geschonken aan de kwantiteit; hoge... » Lees meer van 'Hoe converteer je SEO verkeer?'