Uitgelicht bericht

CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)

Lukas Vermeer, director of experimentation bij Booking.com, presenteerde tijdens CH2019 over de truc voor het doen van betere experimenten, namelijk sample ratio mismatch (SRM).  Bij een sample ratio mismatch komt de steekproefverhouding niet overeen met het ontwerp van een experiment. De verdeling tussen control en variant is nooit exact 50/50 en... » Lees meer van 'CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)'
adobe symposium 2015

Customer experience staat centraal bij digitale transformatie

Adobe zegt altijd te luisteren naar hun klanten en zodoende heeft Adobe de laatste vijf jaar een digitale transformatie meegemaakt. Termen als user experience, creativiteit en merkervaring vallen. Adobe wil één consistente workflow en ervaring voor hun klanten creëren zodat (digitale) marketing en user experience (verschillende devices, kanalen en touchpoints)... » Lees meer van 'Customer experience staat centraal bij digitale transformatie'

Chris Goward 4 uur LIFT workshop in Amsterdam – 24 november 2015

Speciaal voor webanalisten.nl lezers: €100 korting - deelname aan deze 4 uur durende workshop kost dan niet €299, maar slechts €199 Als bedrijven als Google, eBay en Magento optimalisatie vraagstukken hebben, bellen ze Chris Goward. Chris, oprichter van WiderFunnel in Canada, is de auteur van het meest verkochte conversie boek van... » Lees meer van 'Chris Goward 4 uur LIFT workshop in Amsterdam – 24 november 2015'

Start je eerste A/B-test met Google Analytics/Tag Manager

De software-oplossingen voor het afnemen van A/B-testen schieten de laatste jaren als paddenstoelen de grond uit. We kennen allemaal Optimizely, VWO en Adobe Test&Target. Maar ook Google timmert hard aan de weg op dit gebied met de nog uit te brengen tool Google Optimize. Via Google Analytics en Google Tag Manager kun je... » Lees meer van 'Start je eerste A/B-test met Google Analytics/Tag Manager'