Web Analytics Guru Interviews: Linda Bustos

Linda BustosRich-Page.com is een serie van web analytics guru interviews gestart. De eerste guru die de vragen van Rich Page beantwoordt is Linda Bustos van Get Elastic.

Interessant
Linda gaat in op de vragen wat de perfecte ecommerce site in zich moet hebben (dat is nogal wat!) en wat volgens haar de beste metric is:

Revenue per keyword (I like to look at overall, paid and non-paid separately) tells you which keywords make you money and which actually waste your money – something intuition and third party tools can´t do.

Daarnaast geeft ze ook antwoord op de vraag wie volgens haar over een paar jaar de grootste speler gaat worden in de web analytics markt:

But I think an analytics provider that can take analytics to the next level – that can answer questions ´why´ people leave a site or can measure eye movements and mouse movements could give any existing tool a run for its money. Video and rich media analytics will be important, too. So will mobile analytics.

Wat ik me dan gelijk afvraag is: hoe meet je eye movements met een analytics pakket? Dat zou inderdaad the next level zijn.

Het is een leuk interview en ik kijk uit naar de volgende in deze serie.

Lees meer: Het volledige interview.

Reacties (2)

  1. Inderdaad eyemovent zul je voorlopig niet op grote schaal kunnen meten zoals mousemovement. Dit laatste testen we momenteel op 2 manieren op deze website: crazyegg.com en robotreplay.com. Die laatste val mij wat tegen, die eerste is geweldig. Zodra er genoeg resultaten zijn worden de tools hier natuurlijk gereviewd!

  2. reinoutw@hotmail.com'

    Ik vind haar lijst met ‘must haves’ voor ecommerce sites ook briljant (alleen een beetje lang voor in het artikel).
    Zijn er ecommerce analisten die haar must haves steunen of veel van onderstaande al geimplementeerd hebben?

    – Horizontal AJAX flyout menu that stays open after you click it (like American Eagle), this lets you scan information more efficiently.
    – Filtered category navigation.
    – Shop by color.
    – Customer reviews with option to filter by star rating, or sort by most helpful.
    – View all option on category pages.
    – Show all available colors, sizes, price and stock availability on category pages.
    – Multiple product views and color switching.
    – Image enlarged with rollover, not click to see pop up.
    – Save contents of shopping cart for 30 days, even when you’re not a registered account user.
    – Offer pre-checkout tax and shipping estimates.
    – AJAX rollover on cross sells that show item detail so you don’t have to click away each time.
    – Show recently viewed items upon second visit, with an option to hide (I have yet to see this done).
    – Clearance section where you can shop by size.

Reacties zijn gesloten.