8 gratis online marketing tools die elke onderneming van pas komen

Tools zijn onmisbaar bij het opzetten en uitvoeren van campagnes. Hierom worden talloze tools aangeboden en kan het soms een uitdaging zijn om de juiste te kiezen. Daarnaast hangt er regelmatig een prijskaartje aan de hulpprogramma’s, waardoor dit niet altijd even gunstig uitkomt voor je ROI. Vorige week bracht MOZ een artikel... » Lees meer van '8 gratis online marketing tools die elke onderneming van pas komen'

Basisregels voor online personalisatie

Maar liefst 84 procent van de organisaties waar A/B-testen wordt gecombineerd met personalisatie verbetert zijn conversiepercentage, volgens het meest recente Conversion Study Report van E-consultancy (2015, N=905). Wil je ook met succes online personaliseren, pas dan vier basisregels toe. Dit artikel is geschreven door Ton Wesseling voor Twinkle - vakblad voor Ecommerce Een bedrijf... » Lees meer van 'Basisregels voor online personalisatie'

Vijf conversietips die morgen al direct inzetbaar zijn

Het zit ‘m vaak in de kleine dingen. Handigheidjes aanbrengen in content, afbeeldingen en buttons kunnen een wereld van verschil maken. Weinig moeite, groot verschil. Deze vijf tips kun jij morgen al direct inzetten om snel optimalisatieslagen te maken. Dit artikel is eerder verschenen in Twinkle magazine 2016, de april editie. 1.... » Lees meer van 'Vijf conversietips die morgen al direct inzetbaar zijn'

Een persoonlijke koopervaring door gebruik van data

De grootste retailers hebben over de afgelopen jaren grote stappen gemaakt in het worden van omni-channel, multi-channel marketing experts. Het bereiken van klanten over verschillende kanalen, het hebben van een sterke digitale aanwezigheid, interactie met klanten op social media en het omarmen van mobiele bezoekers blijven de hoofdthema's in het targetten... » Lees meer van 'Een persoonlijke koopervaring door gebruik van data'

7 data-gedreven manieren om betere content te maken

Wat maakt content goed? Dit is een vraag die je waarschijnlijk vaak gesteld hebt wanneer er weer nieuwe content geproduceerd moest worden. Nog maar weinig content marketeers gebruiken echter data om die vraag te beantwoorden, terwijl data juist kan helpen om je te wijzen op de details die je helpen begrijpen wat jouw... » Lees meer van '7 data-gedreven manieren om betere content te maken'

6 tips die je helpen om productomschrijvingen te verbeteren

Afbeeldingen en video's helpen om producten te verkopen. Tekstuele content is echter het allerbelangrijkste. Bezoekers moeten begrijpen wat je wilt dat van je kopen, en je moet met ze praten, niet tegen ze. Wanneer je productomschrijvingen schrijft, zorg er dan voor dat je precies duidelijk maakt waarom iemand een bepaald product wil... » Lees meer van '6 tips die je helpen om productomschrijvingen te verbeteren'

5 manieren waarop user content bij kan dragen aan SEO

Wanneer je veel met user-generated content werkt, dan kan deze eindeloze stroom aan woorden, zinnen en teksten nog wel eens overweldigend zijn. Met 17 miljoen mensen in Nederland, zijn er ook 17 miljoen verschillende schrijfstijlen. Een nachtmerrie voor zoekmachine-optimalisatie, zou je denken. Maar al deze verschillende schrijfstijlen, interpretaties, spellingen en woordkeuzes komen ook terug... » Lees meer van '5 manieren waarop user content bij kan dragen aan SEO'

Zo maak je een succesvolle on-site survey onderdeel van je optimalisatiestrategie

Conversion Hotel 2015 (#CH2015) was weer een groot succes. Maar liefst tien top sprekers en vijf unconference sessies over optimaliseren en analyseren. Tijdens de presentatie van Peep Laja, Oli Gardner en Chris Goward kwam kwalitatief onderzoek naar voren. Een belangrijk onderdeel van je optimalisatiestrategie. Ook tijdens een unconference sessie van... » Lees meer van 'Zo maak je een succesvolle on-site survey onderdeel van je optimalisatiestrategie'