Welke tandenborstel je ook gebruikt, poets in ieder geval je tanden
CRO processes are like toothbrushes. They are all the same, but no one wants to use each others toothbrush. - John Ekman
Een van de meest voorkomende valkuilen bij conversie optimalisatie is een tekort aan structuur. Veel bedrijven zien CRO nog steeds als een project of tactiek en steken minder energie... » Lees meer van 'Welke tandenborstel je ook gebruikt, poets in ieder geval je tanden'
Zend nu jouw case in voor de CRO awards! (inzendingen tot en met 28 augustus)
Wegens succes verlengd: inzenden cases t/m 28 augustus!
Op 21 september worden de eerste Dutch CRO Awards uitgereikt. De awards zijn in het leven geroepen om het beste werk in conversie-optimalisatie en A/B-testing te belonen en jij kunt je inschrijven!
Conversion Rate Optimisation zorgt voor customer centric denken, verlaagt churn en verhoogt... » Lees meer van 'Zend nu jouw case in voor de CRO awards! (inzendingen tot en met 28 augustus)'
11 oktober 2017: Digital Analytics Congres
Na een succesvolle, uitverkochte, eerste editie presenteert de MOA, Center for Marketing Insights - Research - Analytics, op woensdag 11 oktober de tweede editie van het Digital Analytics Congres in Media Plaza Utrecht. Na de uitverkochte editie van afgelopen jaar zijn er nu 3 grotere zalen tot de beschikking voor ± 400 bezoekers! Koop je... » Lees meer van '11 oktober 2017: Digital Analytics Congres'
9 september 2017: Conversion Camp Unconference
Omdat de eerste editie van Conversion.Camp ons erg goed bevallen is, zullen we vanuit Webanalisten.nl op 9 september een nieuwe Unconference organiseren. Ook dit keer zal het event plaatsvinden in Seats2Meet Moreelsepark (op kruip afstand van Utrecht Centraal).
Meld je hier aan voor Conversion.Camp op 9 september 2017.
Samen leren van elkaar
Wij geloven dat... » Lees meer van '9 september 2017: Conversion Camp Unconference'
Waarom je altijd begint met een Bandbreedte Calculatie
Ondanks dat het enorm veel waardevolle informatie oplevert zien we dat bandbreedte calculaties nog veel te weinig worden toegepast in CRO. Als je een volwassen en bewijs gedreven CRO programma wilt leiden dan is de berekening van je bandbreedte onmisbaar. Samen met mijn collega’s heb ik voor jullie op een... » Lees meer van 'Waarom je altijd begint met een Bandbreedte Calculatie'
Hoe bewijs je de waarde van CRO?
CRO is datagedreven werken. Een andere werkwijze dan veel mensen en bedrijven zijn gewend. Om deze reden merken we dat het soms lastig kan zijn om een organisatie een andere kant op te laten bewegen. We noemen dit ook wel buy-in. Hoe overtuig je de organisatie van de groei die... » Lees meer van 'Hoe bewijs je de waarde van CRO?'
Tool Review AB Tasty
In de tool overview gepubliceerd op Webanalisten.nl werd AB Tasty beschreven als the next best tool voor A/B testing. AB Tasty is de Franse marktleider in A/B testen en is na een aantal funding rondes snel aan het opschalen met hun oplossing voor het optimaliseren en personaliseren van websites en... » Lees meer van 'Tool Review AB Tasty'
Productinformatie op orde bij een B2B-shop
Dit is deel 1 van een serie artikelen waarbij een aantal adviezen wordt gegeven om een webshop te verbeteren, waarbij de nadruk ligt op B2B. In deze serie komen o.a. productinformatie, performance, functionaliteiten, strategie, projectaanpak, ontwikkeling, beheer en B2B e-commerce verschijningsvormen aan de orde.
Het belang van goed georganiseerde productinformatie
Voor online... » Lees meer van 'Productinformatie op orde bij een B2B-shop'