Je kunt je website optimaliseren op verschillende manieren. Het optimaliseren van een website wordt vaak conversie optimalisatie genoemd omdat je een website vaak optimaliseert om de conversie te verhogen.

Conversie copywriting
Bij copywriting probeer je mensen te overtuigen door het schrijven van teksten voor commerciële doeleinden. Binnen online marketing is copywriting zeer belangrijk. Met zo min mogelijk tekst moet je ervoor zorgen dat mensen toch alle gewenste informatie hebben over je product of dienst en overgaan tot aankoop. Een lastige maar... » Lees meer van 'Conversie copywriting'

UX kennis door experimenteren
Erin Weigel (Booking.com) gaf een presentatie tijdens Conversion Hotel 2018 over fouten maken en gaf tips over het vermijden van fouten.
Erin gelooft in overzichtelijke, functionele designs die duidelijk communiceren en met stijl. Maar gebruikers en hun vraag sturen haar designs en bedrijfsbeslissingen. Frequent testen, marktonderzoek en creatie door herhaling helpen... » Lees meer van 'UX kennis door experimenteren'

Leer optimaliseren! Volg de opleiding Conversie Specialist
Optimalisatie is een kerncompetentie voor online bedrijven. Het dagelijks werk is verschoven van beheren en proberen naar data gedreven continue optimalisatie. Door middel van deze opleiding leer je hoe het moet. Van het opzetten van het proces tot en met het optimaliseren op basis van psychologie.
Ben jij betrokken of ga... » Lees meer van 'Leer optimaliseren! Volg de opleiding Conversie Specialist'

Daily life hacks of a CRO Specialist
Life hacks… je kent ze wel: van die Pinterest ideeën over hoe je je keukenkastjes zo efficiënt mogelijk kan indelen of hoe je het beste een ananas kan ontkernen. Ik zal het eerlijk toegeven, ik hou er van! Maar ook in het dagelijkse leven van een CRO Specialist zijn life... » Lees meer van 'Daily life hacks of a CRO Specialist'

CRO en Analytics workshops op 20 april in Amsterdam
Op vrijdag 20 april organiseert MeasureCamp Amsterdam een workshop-dag. Of je nu verdieping wilt in een onderwerp waar je dagelijks al mee bezig bent of iets geheel nieuws wilt leren om nog beter te worden in je digitale vakgebied. De beste experts uit het werkveld delen hun kennis en jij... » Lees meer van 'CRO en Analytics workshops op 20 april in Amsterdam'

David JP Philips @ CH2017
David JP Phillips is opgegroeid in een klein dorpje in Zweden. Toen hij 14 jaar oud was, gaf zijn moeder hem een boek dat zijn hele leven zou veranderen: ‘Existentialisme’ van Jean Paul Sartre. Na het lezen van het boek ontstond er bij David JP Phillips een fascinatie voor het... » Lees meer van 'David JP Philips @ CH2017'

Een hoge bounce rate. En nu?
Een hoge bounce rate wordt gezien als negatief. In de meeste situaties is dat ook zo, maar soms hoeft een hoge bounce rate niet perse heel slecht te zijn. En als dat wel zo is, dan is er genoeg aan te doen. Wat, dat lees je in dit artikel.
Wat is... » Lees meer van 'Een hoge bounce rate. En nu?'

Beheer en publicatie van de productinformatie bij een B2B webshop
Dit artikel betreft deel 2 van het onderwerp “Productinformatie op orde bij een B2B-shop”. Lees deel 1 hier.
Nog even opfrissen
In deel 1 ging het over hoe je de productinformatie in orde maakt (zie ook mijn vorige artikel). We gaan er dus in dit artikel van uit dat de informatie netjes in een product... » Lees meer van 'Beheer en publicatie van de productinformatie bij een B2B webshop'