Growth Hacking Tips die voor iedereen werken

Op Conversion Hotel op Texel sprak optimalisatie-expert Karl Gilis uit België. Op zondagochtend om 10.00 uur deelde hij een uur lang Growth hacking tips die altijd werken. In dit artikel op webanalisten.nl hebben we een aantal tips voor je uitgewerkt, een link naar zijn slides, maar ook een video-interview en een video-samenvatting van Karls keynote presentatie.

Video interview Karl Gilis

Learnings uit Karl Gilis zijn presentatie

  • Verwijder je sliders
    In Karls ervaring zijn sliders erg slecht… en je moet ze alleen gebruiken als je ze inzet voor afbeeldingen zonder verschillende boodschappen. Karl heeft veel tests gedaan en statische afbeeldingen doen het over het algemeen beter dan sliders, zowel in kliks als conversies!
  • Verwijder je stockfoto’s
    Hoeveel websites gebruiken stockfoto’s in plaats van echte, gepaste afbeeldingen? Zelfs grote merken gebruiken ze vaak.

    Maar als altijd; test alles!

    In dit geval, begin met je meest belangrijke landingspagina’s en A/B-test je afbeeldingen.

  • Verwijder grote headers
    Een boel websites hebben grote headers, met als gevolg dat daadwerkelijke content en/of de call-to-action vaak onder de vouw komt.

    Kleine headers zijn goed, maar probeer grote headers te vermijden.

    Nike doet dit heel goed; zoals je ziet gebruiken ze een kleine header/navigatie. Op deze manier wordt de aandacht van gebruikers naar het product en de call-to-action getrokken.
    Nike-homepage-1024x576
    Echter, deze afbeelding ondersteunt dan weer niet hun boodschap. Een goede A/B-test zou ze extra omzet en conversies op kunnen leveren!

  • Gebruik bullet lists
    Veel websites en landingspagina’s zijn bezaaid met content. Natuurlijk zijn er nog steeds mensen die de tijd nemen om alle tekst op je landingspagina te lezen. Echter, veel praktische website bezoekers scannen voor woorden en de meest belangrijke punten op je website. Leid je bezoekers door je website met makkelijk te scannen content.

    Bullet lists zijn een fantastische manier om je boodschap en USP’s over te brengen!

  • Verwijder rommel uit je sales funnel
    Over het algemeen is het een best practice om alle content te verwijderen die je bezoekers afleidt van hun doel. Dit is vooral belangrijk in je sales funnel. Denk er maar over na. Je bezoekers hebben eindelijk de sales funnel gehaald en ze worden geconfronteerd met nutteloze afleidingen en verlaten de site dan maar.

    Extra tip: wees voorzichtig met kortingscodes. Mensen hebben de neiging om elders op het web te gaan zoeken of ze een kortingscode kunnen vinden. Misschien komen ze terug na hun zoektocht, maar misschien ook niet, en dan ben je een potentiële klant kwijt! En als je een affiliate programma hebt, wees dan extra voorzichtig met niet-transparante affiliates.

  • Herhaal je CTA aan het eind van de pagina
    Het merendeel van de mensen die echt geïnteresseerd zijn in je product, zullen verder scrollen om meer te lezen over wat je te bieden hebt. Vooral wanneer je een product verkoopt waar mensen echt in geïnteresseerd zijn, willen mensen genoeg informatie tot zich nemen voordat ze beslissen om te kopen. Je wilt het makkelijker voor ze maken om bij jou te bestellen. Basecamp doet dit bijvoorbeeld heel goed op hun website!

Bovenstaande punten komen uit het 31 learnings van Conversion Hotel artikel dat blogger Paul Koks schreef op zijn website.

Bekijk de slides van Karls presentatie op ons slideshare account.

Video samenvatting presentatie Karl Gilis

Wil jij ook bij Conversion Hotel 2015 zijn?

Vul hieronder je e-mailadres in en ontvang als eerste de early bird korting notificatie!

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.