Tag Management Systemen voor een snelle webanalytics implementatie

Midden maart werd er door Bob Langerak, webanalist van KLM, tijdens een presentatie op het Webanalytics Congres 2011 gesproken over de uitdaging van een goede webanalytics implementatie. Ze waren bij KLM namelijk al 2 jaar bezig om Webtrends goed geïmplementeerd te krijgen. Door het werken met releases kan het bij... » Lees meer van 'Tag Management Systemen voor een snelle webanalytics implementatie'

Meerdere AdWords accounts aan Google Analytics koppelen

Vanaf nu is het mogelijk om meerdere Google AdWords accounts te koppelen aan één Google Analytics account. Hiermee kun je nu eindelijk de resultaten uit meerdere AdWords accounts op één plek verzamelen en koppelen aan het gedrag op je website. Oude situatie Voorheen kon er maar één Google Adwords account gekoppeld worden... » Lees meer van 'Meerdere AdWords accounts aan Google Analytics koppelen'

Conversie attributie in Google Analytics via Multi Channel Funnels

Enige tijd geleden heeft Google Analytics haar conversie attributie model als een beta test vrijgegeven onder een grote groep testers maar vanaf nu is deze functionaliteit in ieder account beschikbaar. De Multi Channel Funnels (of Trechters voor meerdere kanalen) is de officiële naam en kun je in de nieuwe Google... » Lees meer van 'Conversie attributie in Google Analytics via Multi Channel Funnels'

Google wijzigt de definitie van een bezoek in Google Analytics

Google Analytics wijzigt vanaf vandaag haar definitie van ‘bezoek’ (of sessie) om naar eigen zeggen een nauwkeuriger beeld te geven van website interacties. Wat gaat er veranderen? In de huidige situatie beëindigd Google Analytics een bezoek/sessie als: • de tijd tussen het bekijken van 2 pageviews door een bezoeker groter is dan 30... » Lees meer van 'Google wijzigt de definitie van een bezoek in Google Analytics'