
6 psychologische principes achter goed-converterende websites: het weer effect
Ogenschijnlijk uit het niets is ineens de herfst aangebroken in Nederland. Echt koud is het natuurlijk nog niet, maar het is wat frisjes, het is druilerig en regenachtig en dan voelt het toch als herfst, en ja, de mens is nu eenmaal een wezen dat vaak gedreven wordt door gevoelens.
Dit... » Lees meer van '6 psychologische principes achter goed-converterende websites: het weer effect'

2% conversie? Mooi! Maar wat leveren die andere 98% van mijn bezoeken op?
Bij het optimaliseren van een webshop gaat vaak de meeste aandacht naar het hoofddoel. Het hoofddoel van bijna alle webshops is het converteren van bezoekers naar klanten. In ongeveer 2% van de bezoeken wordt een bestelling geplaatst. Zijn de andere 98% van de bezoeken waarin geen bestelling wordt geplaatst totaal... » Lees meer van '2% conversie? Mooi! Maar wat leveren die andere 98% van mijn bezoeken op?'
5 e-commerce tips van toeristen
Wat hebben toeristen gemeen met online shoppers? Meer dan je zou denken! Daarom deelt PracticalEcommerce deze 5 e-commerce tips van toeristen.
1. Ze baseren hun keuzes op reviews
De meeste hotels en restaurants die PracticalEcommerce's Elizabeth Ball de afgelopen maand heeft bezocht hadden positieve, maar niet altijd de absoluut beste waarderingen op Trip Advisor.... » Lees meer van '5 e-commerce tips van toeristen'
Kan je beter slepen of klikken voor meer conversie?
30 april, voor het eerst geen Koninginnedag. Voor veel Nederlanders was het een gewoonte geworden om op 30 april alles in het oranje te steken, feest te vieren en hun spullen te verkopen. Dit jaar niks van deze gewoontes, al ging het op 30 april, in het Trouw-gebouw, wel over... » Lees meer van 'Kan je beter slepen of klikken voor meer conversie?'
De 5 plekken waar je altijd conversie kunt verbeteren
Als conversie optimalisatie specialist duik ik bij een nieuwe klant altijd eerst in de bezoekersgedragsdata. Het geeft mij richting om te bepalen welke pagina’s in aanmerking komen voor verbetering. Pagina’s met grote aantallen bezoekers, te lange leestijden, te hoog aantal afhakers, te veel op en neer klik gedrag. Geen enkele... » Lees meer van 'De 5 plekken waar je altijd conversie kunt verbeteren'
9 voorbeelden van Nederlandse 404 pagina’s die je bezoekers converteren
Een paar weken geleden keken we naar 7 voorbeelden van 404 pagina's die je bezoekers converteren. Prachtige voorbeelden, maar allemaal van internationale websites. Als ondernemend landje mogen we dan natuurlijk niet achter blijven, en na een korte zoektocht bleken we ook hier in Nederland wat mooie 404 pagina's in elkaar... » Lees meer van '9 voorbeelden van Nederlandse 404 pagina’s die je bezoekers converteren'
Emerce Conversion 2014: it’s all about the money
Het jaarlijks terugkerende Emerce Conversion Congres stond 10 april jl. op het programma. Zoals de naam al doet vermoeden ging het congres vooral over conversieoptimalisatie. En wie zegt conversieoptimalisatie zegt als snel A/B-testen! Veel van de sessies gingen dan ook in op de geweldige resultaten die behaald waren met deze... » Lees meer van 'Emerce Conversion 2014: it’s all about the money'
Emerce Conversion 2014: richtlijnen voor hoog-converterende A/B-testen
Het jaarlijks terugkerende Emerce Conversion Congres stond 10 april jl. op het programma. Zoals de naam al doet vermoeden ging het congres vooral over conversieoptimalisatie. En wie zegt conversieoptimalisatie zegt als snel A/B-testen! Veel van de sessies gingen dan ook in op de geweldige resultaten die behaald waren met deze... » Lees meer van 'Emerce Conversion 2014: richtlijnen voor hoog-converterende A/B-testen'