3 checkout usability richtlijnen die men vaak mist

Online marketing en conversie optimalisatie is een breed proces, maar als aan het eind van de dag de checkout niet goed werkt, kan alles voor niet geweest zijn. Zaken als verplichte registratie, calls to action, te grote formulieren, slechte foutmeldingen en lange laadtijden worden door iedereen wel herkend als een... » Lees meer van '3 checkout usability richtlijnen die men vaak mist'

4 tips om je AdWords advertenties op topposities te optimaliseren

Begin 2011 heeft Google aanpassingen gemaakt in de lay-out van de advertentieteksten die vertoond worden op de eerste drie posities. De eerste beschrijvingsregel en/of domeinnaam kan/kunnen achter de kop vertoond worden. Google geeft aan dat de lay-out van de advertentietekst afhankelijk is van het volgende: “Als we hebben bepaald dat... » Lees meer van '4 tips om je AdWords advertenties op topposities te optimaliseren'

8 gewoontes van conversie-gefocuste tekstschrijvers -deel 1

De meeste mensen schrijven teksten door op hun instinct te vertrouwen, naar advies te luisteren en zich op conventionele wijsheden te richten. Dit werkt, maar slechts to een bepaalde mate. Om de beste resultaten te krijgen, moet je zowel conventionele als onconventionele ideeën testen en zelf zien wat werkt. In dit... » Lees meer van '8 gewoontes van conversie-gefocuste tekstschrijvers -deel 1'

Het pad tot conversie is zojuist gemakkelijker geworden [infographic]

In ons vak zijn we zoveel bezig met conversie-optimalisatie, dat we soms de basis nog wel eens uit het oog willen verliezen. ion interactive deelt een handige infographic waarin conversie teruggebracht wordt naar waar het eigenlijk allemaal om gaat. De implementatie van deze stappen, en hoe we deze zo optimaal mogelijk... » Lees meer van 'Het pad tot conversie is zojuist gemakkelijker geworden [infographic]'