Terugblik Web Analytics Congres 2011: de 5 learnings

Afgelopen donderdag 17 maart 2011 vond het 5e Web Analytics Congres plaats in Amsterdam. Vanuit webanalisten waren we met plezier voor het 3e jaar verantwoordelijk voor het programma. In dit artikel een terugblik op het uitverkochte congres (bijna 200 bezoekers) in Barbizon Palace middels de (subjectief door mijzelf geselecteerde) 5... » Lees meer van 'Terugblik Web Analytics Congres 2011: de 5 learnings'

De 3 copywriting-geheimen van Ditzo.nl

De begrijpelijke webteksten van Ditzo kwamen de afgelopen weken 2 keer landelijk in het nieuws. In dit artikel verklap ik de 3 copywriting-geheimen achter deze succesvolle online tone of voice. Ik ben samen met Arjan Hoogland verantwoordelijk voor de teksten op Ditzo.nl. Verzekeringssite.nl onderzocht in april 2010 alle 46 Nederlandse autoverzekeringen. Conclusie: slechts 3 verzekeraars... » Lees meer van 'De 3 copywriting-geheimen van Ditzo.nl'

Linkbuildingtips van Dixon Jones (SES Amsterdam)

Dixon Jones (MajesticSEO) vulde tijdens Search Engine Strategies een parallelsessie over linkbuilding, waarin hij aardig wat tip gaf. De overall boodschap die ik uit zijn verhaal haalde was: "Weet welke links meetellen (en ga daarmee aan de slag)" Dixon begon met de definitie van de 'beste' SEO link: heeft een goede anchor... » Lees meer van 'Linkbuildingtips van Dixon Jones (SES Amsterdam)'

4 uitdagingen voor effectievere zoekmachinemarketing

Eduard Blacquière presenteert tijdens SES Amsterdam de resultaten van zijn marktonderzoek zoekmachinemarketing 2010. Eduard legde tien vragen voor aan mensen in de markt. Ook ik beantwoordde deze vragen over de huidige markt, de concurrentie, trends en toekomst. Tijdens het antwoorden werd me iets duidelijk, zoekmachinemarketing kan zoveel effectiever! Dat inspireerde... » Lees meer van '4 uitdagingen voor effectievere zoekmachinemarketing'

Vijf redenen waarom bezoekers het bestelproces niet afronden

1 - Ze gebruiken de winkelwagen als onderzoeksmiddel Bezoekers zijn niet op je site om te kopen, maar om te onderzoeken. Voor het overgrote deel zijn je klanten slimme consumenten. Ze vergelijken alles, zoals de (verzend)kosten, voordat ze hun beslissing nemen. Deze consumenten zijn niet bang om artikelen aan hun winkelwagen... » Lees meer van 'Vijf redenen waarom bezoekers het bestelproces niet afronden'