Andrew Chak: Getting The Next Click
Andrew Chak was de eerste keynote speaker tijdens Design for Conversion. De volledige presentatie is hier te bekijken. Ook zal ik kort de highlights van zijn verhaal bespreken.
Getting the next click
Andrew vertelt een goed verhaal over het overtuigen van mensen. Hoe zorg je ervoor dat mensen doen wat jij van... » Lees meer van 'Andrew Chak: Getting The Next Click'
Meet jij Visitor Engagement?
Eric Peterson heeft samen met Joseph Carrabis een whitepaper geschreven over het meten van Visitor Engagement(VE). In navolging van Robert Scoble van "destijds" Microsoft heeft Peterson in december 2006 voor het eerst over de praktische toepassing van VE geschreven. Deze post was toen de start van een heuse buzz, met... » Lees meer van 'Meet jij Visitor Engagement?'
Kleur op website
Op internet is veel te vinden over kleurgebruik op een website. De content is vrijwel overal hetzelfde.
* De betekenis/associatie van en met een kleur zoals bv. beschreven op Wikipedia
* De "algemene" richtlijnen
Website in kleur van logo
Kleurkeuze gebaseerd op de content
Niet teveel verschillende kleuren
Consequent gebruik
Contrast
.......enz enz
* Tools voor het kiezen van... » Lees meer van 'Kleur op website'
Interview over conversie met Steve Jackson
Steve Jackson is werkzaam voor Satama in Finland en al enkele jaren een alom gerespecteerd webanalytics specialist. Vrijdag a.s. is hij 1 van de keynote sprekers op "Design for Conversion" en webanalisten.nl had het genoegen om als mediapartner Steve enkele vragen voor te leggen, zoals ook besproken in de ronde... » Lees meer van 'Interview over conversie met Steve Jackson'
Waarom zoekgedrag analyse zo belangrijk is
Gisterenavond heb ik zitten kijken naar een video opname van Hitwise voorman Bill Tancer in de "authors@google" presentatie van afgelopen week. Hitwise is een "competitive analysis" bedrijf met veel focus op gedrag van (helaas voornamelijk) US internetters. Deze presentatie focust zich op analyses die zij uitvoeren op basis van internet... » Lees meer van 'Waarom zoekgedrag analyse zo belangrijk is'
Avinash Kaushik & Bryan Eisenberg: From Data To Action
Voor de tweede keer deze week Avinash Kaushik door de speakers. Dit maal in gesprek met Bryan Eisenberg. Het onderwep: testen, of eigenlijk multi variatie testen, Google Website Optimizer en het overtuigen van je omgeving. Een zeer leuk gesprek, dat zeker de moeite waard is. Voor de mensen die liever... » Lees meer van 'Avinash Kaushik & Bryan Eisenberg: From Data To Action'
Een inspirerend interview met Avinash Kaushik
Siegert Dierickx van ActiveMetrics hield een interview met Avinash Kaushik, de web analytics evangelist bij Google. De drie onderwerpen die in de podcast worden behandeld zijn:
Het verschil tussen de web analytics markten in Europa en de VS (en de rol die de WAA daarin speelt)
... » Lees meer van 'Een inspirerend interview met Avinash Kaushik'
Handboek uitvoeren usability test
Al surfende op presentatie slides deler slideshare.net kwam ik een "leergang usability" presentatie tegen van Stefan Wobben van Concept7. Nu ben ik zelf, als web analist / marketing optimalisator meer voorstander van kwantitatieve analyse en verbetering, maar ook ik begrijp dat er een fase is voordat je live gaat. Om... » Lees meer van 'Handboek uitvoeren usability test'