Uitgelicht bericht

CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)

Lukas Vermeer, director of experimentation bij Booking.com, presenteerde tijdens CH2019 over de truc voor het doen van betere experimenten, namelijk sample ratio mismatch (SRM).  Bij een sample ratio mismatch komt de steekproefverhouding niet overeen met het ontwerp van een experiment. De verdeling tussen control en variant is nooit exact 50/50 en... » Lees meer van 'CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)'

Vacature voor Webanalist & Optimalisatie Specialist Business bij T-mobile

T-Mobile is niet zomaar een telecombedrijf. Als onderdeel van Deutsche Telekom neemt T-Mobile een belangrijke positie in op het gebied van mobiel internet. Wij verbinden mensen door het snelste 4G netwerk beschikbaar te stellen aan onze klanten. Elke dag weer. Met ruim 1450 enthousiaste collega’s zorgen we ervoor dat onze... » Lees meer van 'Vacature voor Webanalist & Optimalisatie Specialist Business bij T-mobile'

Je meetstrategieën aanpassen aan moderne marketing

Eind april organiseerde Forrester Research het Forum for Marketing Leaders in New York. Google's Director of Data and Measurement Paul Pellman was hier ook bij en sprak daar met topmanagers van de grootste bedrijven over data en analysestrategieën. Met de exponentiële toename in datavolume als gevolg van nieuwe apparaten, kanalen en gefragmenteerde doelgroepen... » Lees meer van 'Je meetstrategieën aanpassen aan moderne marketing'

Vacature voor Marketing Analyst bij Landal GreenParks

Interesse in het actuele Webanalisten.nl vacature aanbod? Kijk dan op onze vacature pagina. Op zoek naar een van de meest dynamische functies binnen marketing? Jouw analyses helpen Landal GreenParks doelgroepen en markten optimaal in kaart te brengen. Of je het nu doet in cijfers of woorden, jouw mening is onderbouwd. Als... » Lees meer van 'Vacature voor Marketing Analyst bij Landal GreenParks'

4 dingen die uit je ‘add-to-cart rates’ kunt leren

'Add-to-cart rates' is het percentage bezoekers van een website dat een product toevoegt aan het winkelwagentje. Deze prestatie-indicator is ook vaak nauw verbonden met de bounce rate, het aantal bezoekers dat een website verlaten na slechts één pagina gezien te hebben, en 'cart completion', het percentage bezoekers dat een winkelwagentje afrekent. Elk van deze... » Lees meer van '4 dingen die uit je ‘add-to-cart rates’ kunt leren'

Gebruik Google Analytics om microconversies op waarde te schatten

De droom van e-commerce is dat iedere bezoeker die een website bezoekt iets koopt. De data vertelt ons echter iets anders. Meer dan 90 procent van bezoekers verlaten de website weer zonder iets te kopen, en het is niet altijd duidelijk waarom. Deze drommen mensen bereiken en hun interesse vasthouden... » Lees meer van 'Gebruik Google Analytics om microconversies op waarde te schatten'