Uitgelicht bericht

CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)

Lukas Vermeer, director of experimentation bij Booking.com, presenteerde tijdens CH2019 over de truc voor het doen van betere experimenten, namelijk sample ratio mismatch (SRM).  Bij een sample ratio mismatch komt de steekproefverhouding niet overeen met het ontwerp van een experiment. De verdeling tussen control en variant is nooit exact 50/50 en... » Lees meer van 'CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)'

Basisregels voor online personalisatie

Maar liefst 84 procent van de organisaties waar A/B-testen wordt gecombineerd met personalisatie verbetert zijn conversiepercentage, volgens het meest recente Conversion Study Report van E-consultancy (2015, N=905). Wil je ook met succes online personaliseren, pas dan vier basisregels toe. Dit artikel is geschreven door Ton Wesseling voor Twinkle - vakblad voor Ecommerce Een bedrijf... » Lees meer van 'Basisregels voor online personalisatie'

We gaan weer Measure Bowlen – 2 juni – Utrecht centrum

Binnenkort is het weer tijd om je bowlingschoenen uit de kast te halen en de kegels om te gooien. Dit doen we tijdens MeasureBowling Utrecht, het Nederlandse deel van MeasureBowling Europe. Bier, bowling en bitterballen Voorgaande edities waren een groot succes en daarom doen we het nog een keer en... » Lees meer van 'We gaan weer Measure Bowlen – 2 juni – Utrecht centrum'

Ontwijk de data-onderstroom: 3 manieren om op koers te blijven in analytics

Nu dat Nederland niet meedoet aan het EK voetbal deze zomer, hebben je collega's besloten om iets anders te verzinnen voor de bedrijfspoule: ze moeten bepalen hoeveel trans-Atlatische scheepsvaarten op de bodem van de oceaan eindigde. De prijzenpot bestaat inmiddels uit €500 en een pizza: 20 centimeter, dieppan, alles er op... » Lees meer van 'Ontwijk de data-onderstroom: 3 manieren om op koers te blijven in analytics'

Het omslagpunt van data-kwaliteit

Ongeacht in welke markt je werkt, data is je meest waardevolle bezit. Samen met de machines en de voorraden, zijn data en inzichten de sleutel tot winst en groei. Data heeft ook de unieke mogelijkheid om iedere afdeling en iedere functie samen te brengen. Het kan problemen in processen onthullen, productiviteit van je medewerkers verbeteren... » Lees meer van 'Het omslagpunt van data-kwaliteit'

Inzichten en inspiratie op Emerce Conversion

Als onderdeel van Conversion Week vond op 21 april Emerce Conversion plaats. Nederlands grootste conversie optimalisatie congres beloofde veel interessante cases en praktische tips om meteen zelf uit te voeren. En die verwachting werd meer dan waargemaakt. Mijn persoonlijke favoriet van de dag was Lukasz Zelezny. Deze Poolse conversiespecialist verraste... » Lees meer van 'Inzichten en inspiratie op Emerce Conversion'

Gezocht: Marketing Analist voor Kaarten Carrousel

Uren: 32-40 Locatie: Soesterberg Denk- en Werkniveau: HBO/WO Salaris: marktconform Contract: jaarcontract met optie tot vast contract Vind jij het mooi om data in business te vertalen? Dan zoeken we jou ☺. Als marketing analist vind je het een uitdaging onze complexe brij aan data te analyseren en door te vertalen naar business doelen. Met behulp... » Lees meer van 'Gezocht: Marketing Analist voor Kaarten Carrousel'