Uitgelicht bericht

De toekomst van webtracking: browsermakers lusten geen cookies meer

Het tracken van bezoekers op websites is voor marketeers een gebruikelijke werkwijze om de kenmerken en het surfgedrag van deze bezoekers vast te leggen. Op basis daarvan kunnen relevante content en advertenties aangeboden worden. Klinkt logisch, het internet moet ergens van betaald worden, maar het stuit meer en meer op... » Lees meer van 'De toekomst van webtracking: browsermakers lusten geen cookies meer'
emerce conversion

29 oktober 2020: Emerce Conversion (+ win een vrijkaart!)

Emerce Conversion is verplaatst naar 29 oktober 2020 vanwege het coronavirus. Emerce Conversion 2020 levert in één dag een overzicht van alles rondom optimalisatie van conversie via het digitale kanaal. CRO experts en ervaren collega marketing professionals delen op Emerce Conversion hun nieuwste inzichten, treffende tactieken, voorbeeld cases, grootste mislukkingen en... » Lees meer van '29 oktober 2020: Emerce Conversion (+ win een vrijkaart!)'

Geannuleerd: MeasureBowling Utrecht – 26 maart 2020

Helaas is deze editie van MeasureBowling geannuleerd in verband met het coronavirus. Het is weer tijd om te bowlen! Eens per jaar trekken we de bowlingschoenen uit de kast en kegelen we de pinnen van de baan. Dit doen we tijdens MeasureBowling Utrecht, het Nederlandse deel van MeasureBowling. Bier, bowling en... » Lees meer van 'Geannuleerd: MeasureBowling Utrecht – 26 maart 2020'
Emerce Gauc

Emerce GAUC 2020: Ontwikkelingen op het gebied van Google Analytics

Vorige week donderdag (13 februari) was de Emerce Google Analytics User Conference (GAUC) in Amsterdam. Hét event in Nederland voor iedereen die meer wilt weten over de mogelijkheden, toepasbaarheid en laatste ontwikkelingen binnen Google Analytics. Op het podium stonden onder andere bedrijven als Booking.com, Online Dialogue, Google, VodafoneZiggo en Beerwulf. Kortom,... » Lees meer van 'Emerce GAUC 2020: Ontwikkelingen op het gebied van Google Analytics'
CH2019

CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)

Lukas Vermeer, director of experimentation bij Booking.com, presenteerde tijdens CH2019 over de truc voor het doen van betere experimenten, namelijk sample ratio mismatch (SRM).  Bij een sample ratio mismatch komt de steekproefverhouding niet overeen met het ontwerp van een experiment. De verdeling tussen control en variant is nooit exact 50/50 en... » Lees meer van 'CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)'
MIE Utrecht

MIE congres 2020: Datagedreven customer experience steeds beter op de kaart

Op 5 en 6 februari 2020 was het Marketing Insights Event (MIE) in Utrecht, met als thema 'It’s all about insights'. In meer dan 100 sessies werden de belangrijkste insights van dit moment en voor de toekomst op het gebied van marketing, research en analytics gepresenteerd. Eén van de sessies... » Lees meer van 'MIE congres 2020: Datagedreven customer experience steeds beter op de kaart'