Uitgelicht bericht

Hoe beleg je continue optimalisatie in een organisatie?

Bijna iedereen in een succesvolle organisatie zet dagelijks zijn schouders onder een beter product en onder betere marketing, waarbij in het achterhoofd de gewenste groei in marktaandeel en het juiste rendement per klant blijft meewegen. Noem het “conversion optimization”, noem het “customer experience optimization”, noem het “business optimization”. Feit is... » Lees meer van 'Hoe beleg je continue optimalisatie in een organisatie?'
webtracking cookies

De toekomst van webtracking: browsermakers lusten geen cookies meer

Het tracken van bezoekers op websites is voor marketeers een gebruikelijke werkwijze om de kenmerken en het surfgedrag van deze bezoekers vast te leggen. Op basis daarvan kunnen relevante content en advertenties aangeboden worden. Klinkt logisch, het internet moet ergens van betaald worden, maar het stuit meer en meer op... » Lees meer van 'De toekomst van webtracking: browsermakers lusten geen cookies meer'
vpn

De invloed van VPN op het meten en het weten

Hoe goed ken je jouw klant? Deze clichévraag in de marketingwereld wordt interessanter als we het opkomende consumentengebruik van VPN's (Virtual Private Network) in acht nemen. Voor de niet-ingewijden; met een VPN kan je je schier onherkenbaar door het digitale leven bewegen. Welke invloed heeft deze anonimisering van de gebruiker... » Lees meer van 'De invloed van VPN op het meten en het weten'
organisatieverandering CRO

Hoe de CRO-specialist onbewust organisatieverandering blokkeert

In een recent artikel schreef ik over organisatieverandering. In het CRO-werkveld moet je veel tijd besteden aan je organisatie leren om experimenteer- en datagedreven te werken. Zo gaat CRO echt leven en kan je organisatie beginnen te groeien. Een manier om organisatieverandering mogelijk te maken, is de sociale omgeving aanpassen. Door... » Lees meer van 'Hoe de CRO-specialist onbewust organisatieverandering blokkeert'
Experimentation culture awards

Experimentation Culture Awards – online event

Tijdens #CH2019 waren er vele discussies over het belang van een experimenteercultuur en -mindset binnen organisaties. Ons werk bestaat niet enkel uit het doen van een experiment, maar het gaat vooral over het verbeteren van het proces, structuur, betrouwbaarheid, democratisering en motivatie voor experimenten en datagedreven besluitvorming. Wij zijn benieuwd hoe... » Lees meer van 'Experimentation Culture Awards – online event'
vacature webanalist

Vacature webanalist – Gemeente Nieuwegein

Gemeente Nieuwegein is op zoek naar een: webanalist - 20 uur per week - Vaste formatie - schaal 10 - Nieuwegein Bouw mee aan het online imago en de dienstverlening van de gemeente Nieuwegein. Als Webanalist speel je hier dé sleutelrol in. Met jouw actiegerichte (data-gedreven) adviezen, voeren we gerichte verbeteringen door.... » Lees meer van 'Vacature webanalist – Gemeente Nieuwegein'