A/B-test valkuil #1 – Testen op de verkeerde plaats
Het ontwikkelen van doordachte A/B testen en het op de juiste manier analyseren van de resultaten vergt de nodige kennis en ervaring.
Er zijn tientallen zaken die mis kunnen gaan in het A/B testproces.
In dit artikel behandel ik de eerste valkuil: testen op de verkeerde plaats.
Met als doel je te helpen de... » Lees meer van 'A/B-test valkuil #1 – Testen op de verkeerde plaats'
7 voorbeelden van 404 pagina’s die je bezoekers converteren
Ik ga er vanuit dat iedereen tegenwoordig wel een custom 404-pagina heeft ingesteld, toch? Check maar even, ik wacht wel..
Dit soort berichten kan tegenwoordig echt niet meer. Toch zijn veel 404-meldingen vandaag de dag weinig spectaculair, en dat is een gemiste kans. Met een leuke, opvallende of informatieve 404-pagina kan... » Lees meer van '7 voorbeelden van 404 pagina’s die je bezoekers converteren'
Klantbeoordelingen: hoe je het wel en niet moet doen
Sommige marketeers vinden het idee van een klantbeoordeling -of customer review- soms toch nog eng; je geeft de consument bijna alle macht in handen. Toch is juist deze 'macht van de consument' één van de sleutels tot succes op het web.Customer reviews tonen ook keer op keer hun succes: 30%... » Lees meer van 'Klantbeoordelingen: hoe je het wel en niet moet doen'
Ben jij slachtoffer van je eigen A/B-test verwachtingen?
A/B-testen wordt steeds populairder, en dat is niet voor niets. Als een kleine aanpassing op je website voor 25% meer inschrijvingen kan zorgen, waarom zou je het dan niet proberen? Maar zelfs met alle technologie die A/B-test tools tegenwoordig bieden zijn er een paar dingen waar je voor op moet passen.
Een... » Lees meer van 'Ben jij slachtoffer van je eigen A/B-test verwachtingen?'
Waar start je voor meer webwinkel rendement?
Als online optimalisatie specialist verheug ik me altijd weer op nieuwe klanten. Specifiek het moment waar ik voor het eerst naar de online activiteiten en het bezoekersgedrag mag kijken. Waar liggen de “quick wins”? Waar kan nu direct het verschil worden gemaakt? Als ik terugdenk aan al die eerste keren... » Lees meer van 'Waar start je voor meer webwinkel rendement?'
Meer conversie door minder spaties (en nog 2 tips)
Laat ik beginnen met een open deur: het gebruik van mobiele devices is extreem toegenomen en die trend zal de komende tijd niet veranderen. Het is daarom ook dat veel bedrijven (sites) steeds beter mobiel te vinden en te gebruiken zijn. Iets wat nog wel eens vergeten wordt, is dat... » Lees meer van 'Meer conversie door minder spaties (en nog 2 tips)'
Conversieoptimalisatie crowdsourcen
Enige tijd geleden werd ik geattendeerd op ´Pluralis´, een nieuwe tool die zichzelf afficheert als een ´Crowdsourced solution for conversion optimization´. Klinkt interessant. Een goede reden om eens contact te zoeken met Hagi Erez, de oprichter van het in Tel Aviv gebaseerde Pluralis. Ik heb hem een aantal vragen voorgelegd.
Wat... » Lees meer van 'Conversieoptimalisatie crowdsourcen'
20 tweetbare tegeltjeswijsheden over conversie
We hebben ons best gedaan om je zo goed mogelijk voor te bereiden op 2013: goede voornemens, inzichten die je dit jaar mee kunt nemen, tips om meer waarde uit je data te halen, en we hebben gewaarschuwd voor misvattingen over SEO en onzinnige wetten.
Wat ons betreft mist er nog... » Lees meer van '20 tweetbare tegeltjeswijsheden over conversie'