Gratis: 105 pagina’s uitgebreide social webanalytics PDF

Social Webanalytics EbookEen veel gemaakte fout bij het beheren van alle webactiviteiten is dat men het eigen domein niet loslaat. Aanwezigheid op internet gaat veel verder dan de eigen virtuele voordeur. We leven in de tijd van web 2.0, het social web. Er zijn vele transparante en toeganbare drukbezochte huizen op internet alwaar informatie wordt uitgewisseld. Over jouw type dienst of product en over jouw merk / bedrijf. Ik durf door deze transparantie ook te stellen dat je succes van jouw producten of diensten niet zozeer afleest aan de bezoekcijfers van je webpagina, maar aan de hoeveelheid (positieve) buzz die er hierover is. Wat is de stemming onder je potentiële klanten ten aanzien van jouw bedrijf, wordt je aanbevolen aan anderen, is er een goede word-of-mouth?

Dit betekent dat er een grote noodzaak is om deze social media te kunnen meten en te rapporteren. Een groot deel van je webacitiviteiten KPI’s zou hierop moeten draaien. Het is niets voor niets de de Net Promotor Score zo goed is ontvangen. Afgelopen week werd er hier al geschreven over de update van en daardoor nieuwe mogelijkheden met Google Trends, maar dat is maar 1 van de vele mogelijkheden om informatie over jezelf, je producten en de concurrentie in kaart te kunnen brengen.

Gisteren is door Philip Sheldrake met medewerking van Larry Weber, David Meerman Scott en Brian Solis het gratis te downloaden E-book over Social webanalytics online gezet. Dit document helpt je met het waarom, hoe en waarmee. Een overzicht van waar je informatie kunt halen over conversaties. Enerzijds gratis tools zoals Twingly, IceRocket en Summize, anderzijds een overzicht van 20 betaalde pakket aanbieders met wat zij kunnen betekeken. Leveranciers zoals Attentio, Buzzlogic en Umbria.

Een must read dit overview in social webanalytics document!

Reacties (4)

  1. He Ton, goed gevonden! Ik was voor Rhinofly al bezig met een opzet om social media metrics structureel en praktisch in te zetten voor onze klanten. Dit inclusief een inventarisatie van de verschillende tools. Grappig is dat toch, dat als je naar iets op zoek bent je ineens uit een’onverwachte’ hoek het antwoord op je vraag krijgt. Dit is zeker bruikbaar, bedankt!

  2. He Ton,
    Is dit om te testen of de call to action ‘gratis’ meer kliks oplevert? 🙂

  3. @Renzo dat hoef ik ondertussen niet meer te testen. Voor de volledigheid: verhoudingsgewijs is het aantal unieke bezoeken aan dit artikel waarbij deze pagina ook direct de landingspagina van datzelfde bezoek was (o.a. kliks uit rss dus) bijna het dubbele van normaal 🙂

    Artikel heeft overigens ook 4 maal zoveel outbound kliks als normaal.

Reacties zijn gesloten.