On-site zoektermen zonder resultaat in Google Analytics

Google Analytics biedt een aantal zeer interessante rapporten om de interne zoekfunctie te analyseren. Hoe vaak wordt de zoekfunctie gebruikt? Welke zoekwoorden gebruikt men? Vanaf welke pagina´s zoekt men en wat doet men na een zoekopdracht? Een ding ontbreekt echter in Google Analytics: Welke zoekopdrachten leveren geen resultaat op? Inzicht in... » Lees meer van 'On-site zoektermen zonder resultaat in Google Analytics'

Google Analytics tip: Optimaliseer lengte van formulieren

De lengte van een formulier is één van de factoren die een rol spelen wanneer er gekeken wordt naar het conversiepercentage van een formulier. Om inzicht te krijgen in uitval op formulieren zijn er tools zoals ClickTale, waar Ton Wesseling eerder over schreef. De meeste bedrijven gebruiken Google Analytics als... » Lees meer van 'Google Analytics tip: Optimaliseer lengte van formulieren'

Haal meer uit je Search Advertising Campagne

Je huidige Search Advertising Campagne kan beter! Echt. Het is nog simpel ook, RichPage optimaliseert in twee stappen. 1. Optimaliseer je website, 2. Analyseer het weigeringspercentage. Linda Bustos kijkt expliciet alleen naar de mate van doorklikken (Click Through Rates), ook interessant, maar we kijken eerst naar optimalisatie en weigeringspercentage. Kom terug,... » Lees meer van 'Haal meer uit je Search Advertising Campagne'

Toolreview: notificatie van bezoekacties + chat: woopra.com

Ik heb me even afgevraagd wat ik nu precies aan moest met Woopra.com toen dit gratis product op de markt kwam. Veel enthousiaste reacties en uitspraken als "porno voor webanalisten". Mijn gedachte was: leuk dat er realtime statistische informatie toegankelijk wordt gemaakt, maar wat is de meerwaarde boven bijvoorbeeld Google... » Lees meer van 'Toolreview: notificatie van bezoekacties + chat: woopra.com'