Minimaliseer weigeringspercentage, maximaliseer loyaliteit!

De homepage van een website is in steeds minder gevallen de eerste pagina die een bezoeker bezoekt. Dit komt door de verschillende manieren waarop een bezoeker een website kan bezoeken (zoekmachines, startpagina's, banners, bookmarksites, social/community sites, etc). Dit bezoek gaat allang niet allemaal meer via de homepage. Het bezoek aan... » Lees meer van 'Minimaliseer weigeringspercentage, maximaliseer loyaliteit!'

Tip: Hoe ga je om met afbeeldingen van gebruikers?

Een boost van 147% op de verkoop. Oké, duidelijk, afbeeldingen hebben invloed op conversie. Linda Bustos heeft op Get Elastic een leuke serie van artikelen geschreven over het effect van afbeeldingen op e-commerce sites. Ik zal deel 3 behandelen: het effect van customer submitted afbeeldingen op je e-commerce site. Afbeeldingen van... » Lees meer van 'Tip: Hoe ga je om met afbeeldingen van gebruikers?'

Vergelijk niet alleen nu met toen, maar ook toen met nu!

Eigenlijk een hele simpele praktijktip, maar toch een element van analyse die ik vaak niet terug zie in rapportages over prestaties van de website. Wekelijks wordt er in vele bedrijven gerapporteerd over de meeste bezochte (landings)pagina's, welke herkomsten het meeste bezoek opleverden, de meest gebruikte zoekwoorden bij externe zoekmachines en... » Lees meer van 'Vergelijk niet alleen nu met toen, maar ook toen met nu!'

Google Website Optimizer gebruikers tips en ervaringen

Google biedt al enige tijd de mogelijkheid om verschillende varianten van elementen op een website te testen. Daarbij kan gedacht worden aan buttons, teksten, formulieren of zelfs complete webpagina´s. Opvallend genoeg wordt hier nog relatief weinig over geschreven, terwijl je met de Google Website Optimizer een fantastisch instrument in handen... » Lees meer van 'Google Website Optimizer gebruikers tips en ervaringen'