Uitgelicht bericht

CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)

Lukas Vermeer, director of experimentation bij Booking.com, presenteerde tijdens CH2019 over de truc voor het doen van betere experimenten, namelijk sample ratio mismatch (SRM).  Bij een sample ratio mismatch komt de steekproefverhouding niet overeen met het ontwerp van een experiment. De verdeling tussen control en variant is nooit exact 50/50 en... » Lees meer van 'CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)'

Waarom je data kwaliteit slecht is | verslag Digital Analytics congres

Woensdag 12 oktober was het Digital Analytics congres in het Media Plaza Utrecht georganiseerd door de MOA (Center for Information Based Decision Making & Marketing Research). Het was een dag vol interessante nationale en internationale sprekers en een aantal mooie business cases van Nederlandse spelers. Het meest besproken onderwerp van... » Lees meer van 'Waarom je data kwaliteit slecht is | verslag Digital Analytics congres'

Emerce Performance op 17 november in Amsterdam (+vrijkaarten!)

Performance is dé jaarlijkse update rond performance driven online advertising. De update voor en door onliners. Met de nieuwste tactieken om het rendement van digital advertising te verbeteren. Via sessies, debatten, cases en workshops biedt deze dag verdieping in onderwerpen als SEO, SEA, CRO, big data, analytics, influencer marketing en consumentenpsychologie. Emerce... » Lees meer van 'Emerce Performance op 17 november in Amsterdam (+vrijkaarten!)'

Een roadmap voor je Duitse internet marketing strategie [casestudie]

Ben  je van plan om de Duitse markt te gaan veroveren? Of ben je wellicht al actief in Duitsland, maar heb je nog niet gedacht aan je Duitse internet marketing strategie ? In beide gevallen kan deze casestudie van CF Kunststofprofielen helpen, hierna te noemen “CF”. De case Laat ik je allereerst... » Lees meer van 'Een roadmap voor je Duitse internet marketing strategie [casestudie]'

Forer Effect

"We herkennen onszelf gemakkelijk in vage, overwegend positieve en gegeneraliseerde persoonlijkheidsbeschrijvingen" Het Forer Effect (ook wel Barnum-effect genoemd) beschrijft onze neiging om de accuraatheid van persoonlijkheidsbeschrijvingen toe te wijden aan ons eigen karakter, alsof ze speciaal voor ons geschreven zijn. In werkelijkheid zijn deze beschrijvingen echter vaag, overwegend positief en erg... » Lees meer van 'Forer Effect'