Uitgelicht bericht

AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies

Het E-commerce landschap is continue in beweging, maar productomschrijvingen krijgen vaak niet de aandacht die ze verdienen. Doorgaans zijn ze een kopie van de fabrikant, aangevuld met enkele SEO-termen. Het gebruik van AI kan dit proces transformeren, mits strategisch toegepast. Positiebepaling van productinformatie Alvorens te duiken in AI-gedreven productomschrijvingen, is het essentieel... » Lees meer van 'AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies'

14 aankondigingen van de Google Analytics Summit 2013

Gisteren presenteerde Google hun jaarlijkse Google Analytics Summit, waar ze maar liefst 14 aankondigingen deden. Met dank aan searchresult.nl zetten we deze even voor jullie op een rijtje. Events via Google Tag Manager Om zaken als formulieren, links en clicks te tracken hoef je geen aparte code meer te installeren op je site:... » Lees meer van '14 aankondigingen van de Google Analytics Summit 2013'

Search Congres 2013; wat wil je weten, wat ga je zien?

Morgen is het zover: het eerste Search Congres, dat een initiatief is van de Google Analytics Certified Partners (GACP’s). GACP's zijn bureaus die door Google Nederland zijn gecertificeerd als expert op het gebied van Google Analytics. Allemaal leuk en aardig, maar wat gaan we zien en wat willen we weten?... » Lees meer van 'Search Congres 2013; wat wil je weten, wat ga je zien?'

Adobe Marketing Cloud zorgt voor sterke vereenvoudiging van A/B-testen

Een website runnen en optimaliseren is teamwork. Afhankelijk van de grootte van je organisatie moeten zo’n 10 personen dikwijls zo’n 20 processtappen doorlopen. Adobe Marketing Cloud helpt website-optimalisatieproces te stroomlijnen “Zou het niet mooi zijn als alle systemen nodig voor website-optimalisatie zich in één geïntegreerd systeem zouden bevinden?” Dat moet Adobe zo’n... » Lees meer van 'Adobe Marketing Cloud zorgt voor sterke vereenvoudiging van A/B-testen'

Boekreview: A/B testing, the most powerful way to turn clicks into customers

A/B-testing, the most powerful way to turn clicks into customers is een boek van de hand van Dan Siroker en Peter Koomen, de oprichters van A/B-testing tool Optimizely. Zij hebben beide het vak geleerd bij Google als respectievelijk productmanager Google AdWords en App Engine. Onder hun leiding is Optimizely uitgegroeid tot... » Lees meer van 'Boekreview: A/B testing, the most powerful way to turn clicks into customers'

A night of Optimization & Persuasion, 9 oktober in Amsterdam

Op woensdag 9 oktober aanstaande organiseren wij samen met onze Engelstalige zus Online Optimizers "A night of Optimization & Persuasion" tijdens de Amsterdam e-Week. Deze meetup vindt plaats op het Optimizely hoofdkantoor in Amsterdam centrum. Deze speciale avond gaat vooraf aan de Emerce Eday op 10 oktober. Op dit evenement, waar... » Lees meer van 'A night of Optimization & Persuasion, 9 oktober in Amsterdam'

Win kaarten voor het Search Congres (2 oktober, Meervaart Amsterdam)

Op woensdag 2 oktober vindt de eerste editie van het Search Congres plaats; een compleet nieuw zoekmachinemarketing congres, waarin de belangrijkste trends, ontwikkelingen best practices binnen SEA (o.a. Google Adwords) en SEO (zoekmachine-optimalisatie) aan bod komen. Het Search Congres is een initiatief van het samenwerkingsverband van toonaangevende zoekmachinemarketingbureaus en Google Analytics... » Lees meer van 'Win kaarten voor het Search Congres (2 oktober, Meervaart Amsterdam)'

Webanalytics bij Tweakers.net (deel 3)

In deel 1 introduceerde ik Webanalytics bij Tweakers.net. In deel 2 vertelde ik meer over hoe we de inzichten uit webanalytics toepassen. Vandaag vertel ik alles over het verbeteren van sleutelpagina's en A/B-testen bij Tweakers. Sleutelpagina’s verbeteren Een van de sleutelpagina’s op Tweakers is een pricelisting pagina; de pagina waarop een bezoeker... » Lees meer van 'Webanalytics bij Tweakers.net (deel 3)'