Uitgelicht bericht

AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies

Het E-commerce landschap is continue in beweging, maar productomschrijvingen krijgen vaak niet de aandacht die ze verdienen. Doorgaans zijn ze een kopie van de fabrikant, aangevuld met enkele SEO-termen. Het gebruik van AI kan dit proces transformeren, mits strategisch toegepast. Positiebepaling van productinformatie Alvorens te duiken in AI-gedreven productomschrijvingen, is het essentieel... » Lees meer van 'AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies'

De anatomie van een perfecte landingspagina

Afgelopen vrijdag bezocht ik de Fusion Marketing Experience in Antwerpen. Bryan Eisenberg hield daar weer een vurig betoog over conversie optimalisatie en vertelde over de heilige drie eenheid van de perfecte landingspagina: relevance, value en call to action! Conversieoptimalisatie binnen organisaties Zijn presentatie begon hij over zijn verwondering dat organisaties zich nog... » Lees meer van 'De anatomie van een perfecte landingspagina'

20 conversie inzichten van Bryan Eisenberg en Gerry McGovern

Afgelopen vrijdag werd in Antwerpen de 2e Fusion Marketing Experience gehouden. Op uitnodiging van de organisatie was ik namens webanalisten met 2 collega's de hele dag aanwezig. Het komt niet heel vaak meer voor dat ik in de BeNeLuX een congres bezoek waar ik niet zelf spreek. Inhoudelijk ben ik... » Lees meer van '20 conversie inzichten van Bryan Eisenberg en Gerry McGovern'

Superformance – persuasion van advertentie tot bedankpagina

Lezing Bart Schutz EMERCE performance 2011 Vanuit zijn vakgebied heeft economisch psycholoog Bart Schutz, senior strategy consultant bij Online Dialogue, zich verdiept in de werking van ons brein. De uitkomsten van vele tests en hersenonderzoeken heeft hij vervolgens getest in online psychologische experimenten (AB-tests). Wat blijkt: psychologische inzichten uit het laboratorium... » Lees meer van 'Superformance – persuasion van advertentie tot bedankpagina'

Emetrics 2011 – Webanalytics over de grens

Emetrics. Voor veel webanalisten toch een beetje het summum van webanalytics congressen zoals die nu bestaan. Het soort congres dat iedere zelfrespecterende webanalist minimaal een keer bezocht moet hebben. Afgelopen week bezocht ik Emetrics in Londen, een van de locaties waar dit congres jaarlijks gehouden wordt. Op het congres waren enkele... » Lees meer van 'Emetrics 2011 – Webanalytics over de grens'

7 Conversie tips van online communicatie guru Gerry McGovern

Gerry McGovern is een veelgevraagd en gewaardeerd spreker over online communicatie. Met zijn bedrijf Customer Carewords Ltd. adviseert Gerry grote, internationale ondernemingen (als Microsoft, Rolls-Royce, IKEA en TetraPak), overheden (zoals de Amerikaanse belastingdienst) en universiteiten over succesvolle in- en externe webcommunicatie en e-business. Op vrijdag 2 december aanstaande is Gerry Mc... » Lees meer van '7 Conversie tips van online communicatie guru Gerry McGovern'

HowTo: Schone URL’s in Google Analytics voor meer inzicht

Google Analytics geeft je veel vrijheid om de dataset aan te passen waarop je je analyse uitvoert. Veel gebruikers zie ik bijvoorbeeld zeer actief aan de gang met het inzetten van segmenten. Hiermee analyseer je data van bezoekers met bepaalde eigenschappen of een bepaald gedrag. Wat veel mensen niet weten... » Lees meer van 'HowTo: Schone URL’s in Google Analytics voor meer inzicht'

Verslag 1e Website Conversie Optimalisatie congres

Op 3 november organiseerde Congres.nl haar eerste Website Conversie Optimalisatie congres. Twee specialisten op dit gebied gaven beiden een presentatie tijdens deze middag en sloten de dag gezamenlijk af met een conversie clinic. Verleiden op Internet Aartjan van Erkel, online copywriter, webanalisten.nl auteur en auteur van het boek Verleiden op Internet, beet... » Lees meer van 'Verslag 1e Website Conversie Optimalisatie congres'